2010. március 22., hétfő

"Zserbó" szelet


Ugye mindenki ismeri? No, hátha mégse, vagy esetleg nem pont így :)


Az én receptem:
50dkg liszt
1kocka margarin
1-5 kanál cukor(lekvártól függően)
fél élesztő
2dl tej
csipet só
2 tojás

Élesztőt felfuttatjuk, a többi hozzávalóval dagasztjuk, kelesztjük, átgyúrjuk, három vagy több cipóra osztjuk, újra kelesztjük, kinyújtjuk. Az első lapot tepsibe fektetjük, megkenjük tojásfehérjével, hogy ne áztassa el a lekvár. Megkenjünk lekvárral, megszórjuk darált dióval, és ugyanígy járunk el a többi lappal. A felsőt csak tojással kenjük. Ha megsült és kicsit hűlt, bevonjuk csokimázzal. Ha megdermedt a csoki téglalap vagy rombusz alakúra szeljük.

Leginkább a hagyományosnak mondható baracklekváros verziót készítem, de szilvával és jostával is nagyon finom! Apunak sok dióval csinálom, nekem leheletnyivel is jó lenne, csak a csoki legyen jó vastag a tetején :)

Nekem ma így sikerült:

From Kaják

0 megjegyzés: