2010. február 1., hétfő

Diós kalácsféle



Ennek a receptnek az eredetijét valahol finn ünnepi kalács címen olvastam, de csak nagyvonalakban maradt meg bennem. Arra emlékszem, hogy két részletben kinyújtva, felcsavarva. szeletenként bevagdosva sütötték, úgy hogy a szeleteket kissé rusztikusra széthúzgálták.

Én csak lazán, fogtam a korábban már ismertetett kenyérreceptemet, felturbóztam 2 tojással, 5dkg olvasztott vajjal, több cukorral, víz helyett is tejet számítottam és tettem még a tésztába egy jó kanál őrölt kardamommagot is. Dagasztottam, kelesztettem, aztán kissé kinyújtottam és megkentem olvasztott vajjal, majd megszórtam darált dióval és cukorral. Csepegtettem rá még némi vajat, felcsavartam és egy kuglófformába tettem amiben hagytam még egyszer kelni és úgy sütöttem meg. 200fok körül, kb fél órát sült, akkor kivettem, meglocsolgattam tejjel és még pár percre visszatettem. Isteni lett! Olyan aranygaluska hangulat, de a kardamom valami fantasztikus ízt adott neki!


div>

0 megjegyzés: